درباره اماکن دیدنی استان فارس

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کاخ اردشیر یا آتشکده فیروزآباد

کاخ اردشیر

این بنا ، از کاخ های ییلاقی اردشیر به شمار می رود که از سنگ پاره و ملاط گچ ساخته شده است . این کاخ در کنار چشمه آبی به نام "قمپ آتشکده" قرار گرفته ؛ از این رو ، آن را آتشکده نیز می نامند . گچ بری و تزئینات تالارهای این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است و به کاخ تچر تخت جمشید می ماند .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آرش فروغی

آرامگاه شاه شجاع

آرامگاه شاه شجاع

آرامگاه شاه شجاع در کنار بوستان کوهپایه در بلوار هفتنان قرار گرفته است . ابوالفراس جلال الدین فرزند امیر مبارز الدین محمد ملقب به شاه شجاع ، یکی از مهمترین و شجاع ترین پادشاهان آل مظفر است . در زمان کریم خان زند و در سال 1192 هجری قمری توسط میرزا محمد خان کرمانی که از نوادگان شاه شجاع به شمار می رود ، سنگ قبری بر روی قبر شاه شجاع نصب شد . آرامگاه کنونی وی به کوشش انجمن آثار ملی ساخته شده است . در جنب آرامگاه ، بنایی آجری وجود دارد که هم اکنون به عنوان کتابخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس مورد استفاده قرار می گیرد .

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آرش فروغی

باغ چهل تنان

باغ چهل تنان

باغ چهل تن یا بقعه چهل تنان، در مسافتی کوتاه از شمال حافظیه وجنب باغ جهان نما،همراه با  محوطه ای مشجر و با صفا است که دارای چهل سنگ مزار هم اندازه می باشد. قدمت این باغ به دوره زندیه برمیگردد. در این بقعه چهل قبر کوچک در دو ردیف در کنار هم جای گرفته اند. این چهل قبر مربوط به چهل نفر درویش است که در زمانهای گذشته در این مکان که به صورت باغی مصفا بوده زندگی می کرده و مشغول عبادت بوده اند و چون هرکدام وفات می یافته دیگران او را دفن کرده تا بدین ترتیب که هر 40 نفر به تدریج دار فانی را وداع می گویند و قبورشان در کنار هم در ضلع شرقی حیاط در کنار دیوار قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آرش فروغی

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از زیبا ترین مساجد تاریخی دوران قاجار شیراز است که در محله گودعربان و خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته است . این مسجد در فاصله سالهای 1293 تا 1305 هجری قمری به دستور حسن علی نصیرالملک و به معماری میرزا محمد حسن معمار و کاشیکاری استاد محمدرضا از بزرگان دوران قاجار ساخته شده است . این مسجد دارای صحنی وسیع ، دو ایوان شمالی و جنوبی ، دو شبستان شرقی و غربی و سر در ورودی زیبایی است .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آرش فروغی

مقدمه

سلام

میخوام تو این وبلاگ دیدنیهای استان فارس رو به دنیا معرفی کنم با عکس و توضیحات

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آرش فروغی